lördag, mars 20, 2010

QIGONG

Äntligen, ja äntligen har jag kommit igång med en aktivitet som görs varje dag (nästan varje dag).

Jag har ju ont i mina leder och känner att dessa behöver tänjas lite i. Jag vill även ha lite egen tid där jag kan ladda energi - varva ner - hämta andan......

För ca 10 år sedan deltog jag under 1 termin med en grupp som utförde Qi gong. Jag gillade aktiviteten men av olika skäl kunde jag inte fortsätta nästkommande termin. Nu sökte jag efter kurser på nätet och hittade en förlag som sålde DVD med Qi gong. Man kunde t o m ladda ner programmet direkt. Detta gjorde jag så några minuter senare var jag igång. Åh vad underbarrt det kändes.

Nu försöker jag varje morgon att göra min Qi gong med utsikt från vardagsrumsfönstret. Ibland ser det ut så här; gnistrande vit snö och klarblå himmel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar