lördag, mars 20, 2010

EIKO ELDEBRINK

Lördagen den 13 mars var en underbar dag med strålande sol från en klarblå himmel. Så efter att jag utfört min Qi gong åkte jag och barnen på en utflykt.

Vi åkte lite på måfå och hamnade i Mollösund. Där parkerade vi och strosade runt bland de vackra husen. Vi hade med oss fika som vi köpt så vi letade upp en brygga som vi kunde sitta på. ÅÅÅÅÅ va gott solen värmde våra kinder.

Äntligen är våren här.









Efter fikat åkte vi vidare, eller ja tillbaka, man åker ju liksom inte igenom Mollösund på väg till någon annanstans. När vi åkte genom Ellös så tvärnittade jag, jag såg nämnligen Eiko på parkeringen. Gjorde då en helomvändning och körde nästan på henne, hi, hi. Hon blev lite rädd och undrade nog vilken dåre jag va. Men så steg jag ur bilen och då sken hon i hela ansiktet, så som bara hon kan göra.

Hon och hennes man Janne hade precis kommit hem från sin handling så vi hjälpte dom in med varorna och så bjöd dom oss på fika. Sen satt vi och tjattrade om hur saker och ting va. Efter ett tag tyckte Simon att det blev lite långtråkigt så han lånade min kamera och tog en massa kort från deras bostad. Här är några av dom;


Eiko´s katt


Ett av alla de skepp som Janne har byggt


Tack för fikat Eiko, syns snart igen och lycka till med Facebook.

2 kommentarer:

  1. vilken härlig dag...jag skulle viljat vara med....
    älskar dig krsitina...
    kram

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder från Mollösund!
    Oxå trevligt att göra hembesök hos Eiko.

    SvaraRadera