fredag, mars 26, 2010

PROTESEN

Ja, så här ser den ut, min bröstprotes.

Ganska fin faktiskt. Den är mjuk och inte så kall att använda. Men det är en prosedur i att sköta om den.

Varje kväll ska den skrubbas ren med ett specialmedel i 3 min. Det är för att bibehålla fästfunktionen. Jag har nämnligen fått bytt till "sugpropp" varianten. Den första protesen lades i en ficka i BH:n, men det upplevdes lite konstigt när jag bl a böjde mig fram för då föll protesen också fram och dinglade. Den med "sugpropparna" fäster jag direkt på huden så den "sitter" nästan fast som ett riktigt bröst. Fast när jag ligger på rygg så är brösten inte så symetriska, ha, ha, den ena lägger sig på sida och den andra sticker rätt upp.

Ja, ja, det ska bli skönt och få ett nytt "riktigt" bröst igen. Jag har fortfarande inte bestämt mig ännu för vilken metod jag ska välja........

1 kommentar:

  1. Svårt att rekommendera....finns det någon som har erfarenhet o kanske kan ge ett tips???

    SvaraRadera