tisdag, november 01, 2011

PEUGEOT 207

Då var det dax för ett bilbyte.

Den gamla trotjänaren har bytts ut mot en liten prins.........

Volvo är ju Volvo, en trygg och säker bil men tyvärr så blir dom ju gamla och kan man inte fixa med dom själv så blir dom ju lite dyra i längden. Min gråa pärla hade börjat att dra iväg gällande reparationer så jag hade tyvärr inte råd att ha kvar den.

Sedan i våras har jag tittat på nyare bilar, småbil/familjebil/miljöbil/....... Slutvalet föll på en Peugeot 207. Jag hade en 206 för ca 10 år sedan och den bilen ÄLSKADE jag, min lilla blåa turbo, brrrrrum.

Denna gången blev det en liten storlek större, 5-dörrars diesel (miljöbil), vitfärgad. Har nu ägt den i ca 1 månad och jag är SÅÅÅÅ nöjd med min lille prins.

3 kommentarer:

  1. Och alldeles nytvättad oxå! Lycka till m "lillprinsen!"

    SvaraRadera
  2. Hoppas jag får provköra den till jul ; )
    Längtar hem....fast de e ju redan november....
    kram

    SvaraRadera
  3. Alltid roligt med en ny vardagskompis. Ännu ett plus i Kristnas nya liv: bostad, rehab, bil och självkänslan. Gillar jag.
    Anders B

    SvaraRadera