fredag, oktober 21, 2011

6 VECKOR EFTER OPERATION


Inte märks det väl att kirurgerna har tagit hud från rygghuden? Kirurgerna använde även öppningen till att skära loss muskelfästen (av Latissimus dorsi)  i dess "ursprung" och sedan dra fram muskeln och fästa den på bröstmuskeln.

En bild på både det nya bröstet och mitt gamla kvarbevarande bröst som har fått sig ett "lyft".

Så här fint ser det ut 6 veckor efter operationen.
Alla ärr ska vara tejpade i 6 månader för att förhindra "glipande". Tejpen ska bytas ut varannan vecka. Därefter ska det tatueras en ny bröstgård + brröstvårta.

Visst är dom fina :-))

2 kommentarer:

  1. Så fint! Man blir imponerad och fascinerad över hur skicklga läkare är. Jag tycker du är stark som vill dela med dig av dina foton. Jag är lycklig för din skull att det har blivit så bra - och att du mår bra framför allt!
    Kram Jessica

    SvaraRadera
  2. Hej Kristina!
    Tänkte berätta för dig att du ger stöd för mig och säkert många andra med din blogg och din öppenhet med dina "tuttar". Opererade bort mitt vänstra bröst den 26/10 2011.Innan opet talade läkare om bröstrek längre fram.Jag vet inte hur jag ska göra och vet så lite om detta. Därför skönt att hitta dig här där du berättar hur de funkar för dig.Jag får antagligen besked i nästa vecka om fortsatt behandling och har lite tid på mig att fundera.
    Önskar dig lycka till/Margareta

    SvaraRadera