söndag, november 27, 2011

STÄDNING

Ja, det ska ju städas inför jul, högt och lågt.

Men det är inte enkelt med en axel som är helt kaputt. Tack vare en överransträngning är min högra axel inflammerad. Jag har ju inte kunnat sova på min vänstra sida pga operationen, är högerhänt, arbetar mycket med datorn, har avlasta den vänstra sidan, spänningshuvudvärk....sjofff, som ett brev på posten. Har nu haft denna värk i ca 6 v och är jäkligt trött på den. Jag kan inte ens torka rent bordet med diskasan eller lyfta vattenkokaren. Jag går och tränar hos sjukgymnasten och har fått träningsredskap som hänger på dörren här hemma. Men det tar ju så lång tid innan värken släpper. Går nu på kur nr 2 av tabletter för inflammation.

Men denna helgen så gav jag mig den på att städas det skulle det göras. Så nu är det rent och fint, fast det värker som satan i axeln. Simon och Felicia fick vara med och placera ut vart adventsstakrna  skulle stå. Det är ju vår första jul i vårt nya boende så det kändes lite speciellt får jag säga. Men mysigt är det.

JUL.......Ja denna julen skulle barnen vara med sin pappa under hela julhelgen och med mig på nyårshelgen. Förra året vart det tvärtom. Men........pappan ringde och ville ändra lite......hux flux så är barnen hos mig hela julen....och nyår.

Det innebär att barnen inte är hos sin pappa på över 4 veckor. Det sorgliga är att pappan inte ens ber om att få träffa sina barn däremellan........vad ger ni mig för det? Och han som sa att han berättade för sin nya kvinna att han var ett paket= en man med 2 barn, ha, what a joke...... Varje gång pappan har haft förhinder att ha sina barn på helgerna har han ALDRIG bett om att få byta till sig till en annan helg - ganska talande tycker jag.

Nog om det.
Jag är glad och lycklig att jag får ha mina barn nära mig vid julhelgen, dom är mig ju så kära


Både Simon och Felicia har sjungit in hösten på varsin höstshow. Dom var kanon duktiga. Dom planerar redan sånger inför vårshowen. "vad månne det bliva"?

Trevlig 1:a advent på er

1 kommentar:

  1. Lika gott stänga av honom. ingen idé hoppas på ansvar och omtanke från en notorisk smitare. Historien upprepar sig för andra gången. Barnen är en besvärande, dyr omständighet och belastning i den nya relationen, Beklämmande att han så gammal aldrig blir vuxen, inte ser att äktenskap, barn och relationer är ett fiasko som han själv. Bäst vore om mamma fick enskild vårdnad, då det i realiteten är så i alla fall. Tids nog blir även denna barnkull mogen att se vad deras pappa går för och väljer bort honom. Anders B

    SvaraRadera