fredag, december 09, 2011

ONDA AXEL

Jag har fått en komplikation i min högra axel. Komplikation = smärta. Ca 4-6 veckor efter rekontruktionen av det vänstra bröstet så....... på bara några dagar utvecklades en liten smärta till en oerhörd smärta i min högra axel. Jag gick till vårdcentralens sjukgymnast och fick ett rörelseträningsprogram.  Det hade nog fungerar bra, om jag hade kunnat röra på min arm/axel! Hm

Jag hade min årliga kontroll hos min kirurg läkare och då skrev läkaren ut antiinflammationsmedel i form av diklofinak mot min värk. Åt en kur = ingen som helst effekt. Åt ytterligare en kur = fortfarande ingen effekt. Värken blev bara värre och värre. Nu kunde jag inte vrida om startnyckeln på bilen och inte växla upp till 5:an. När jag var på jobbet och skulle använde datorn och musen "vandrade" handen över skrivbordet för att hämta nusen. Jag kunde inte skära osten, diska, torka av diskbänken. Antal dricksglas har halverats.

Men så fick jag träffa min företagshälsovårdläkare och så skrev han ut en medicin som heter TUXIB.
Från den ena dagen till den andra så är jag som en ny människa, helt fantastiskt. Känns som ett mirakel YIHAA.......

Och för att vara på den säkra sidan så skickar minlökare en remiss till röngten för att säkerställa att det INTE är en metastas, Kanske kan det vara en förträngning eller förkalkning, whatever bara det inte är en metastas......

3 kommentarer:

  1. Hoppas att den nya medicinen fortsätter att minska värken i din axel.Inte roligt m värk o dessutom inskränkningar i rörelser.
    Hoppas du inte behöver vänta för länge på kallelse till röntgen. Förstår att du gärna vill veta....
    Tack för en fin dag i Herrestad kyrka o efterföljande fika i Misteröd!
    Kram till er alla tre

    SvaraRadera