fredag, december 03, 2010

SPYYYYYYY

Jag är så trött på mitt ex så jag kan spyyyyyyyyyy.

Igår hände det igen, ops, han kom inte till dottern utvecklingssamtal(han kom inte på Simons heller, missade även Simons båda inskolningssamtal med fritids och skolan).
Vi hade fått ca 25 tider av läraren att välja ut vilka som passade oss bäst. Det var enbart vid en ända tid som L kunde, och denna tid fick vi. Jag såg t o m när L la in datumet i sin mobiltelefon. Och så kommer han inte........Gud vad jag skämdes......

Felicia blev ledsen då hon ville visa oss båda sin raket och läsa upp sina sagor som hon skrivit, nu var det BARA jag som fick se och höra.

Jag är såååååå trött på att höra "jag glömde.....", "jag hade inte lagt in i kalendern....". Det konstiga är att han ALDRIG glömmer sina pass på Friskis & Svettis. För mig handlar det om prioritering och det är uppenbart vad L prioriteriar. Och vem tror ni det är som måste förklara för barnen??????

Varför kan L gå på sina träningar men inte låta barnen gå på sina aktiviteter????

Varför får aldrig barna vara ensamma med sin pappa????

Hmmmmmmmm, nej nu ska jag inte spy mer för denna gången, men som ni förstår så finns det massor som jag har synpunkter på......

7 kommentarer:

  1. Stäng av honom! Låt honom vara lika utanför som han i handling visar att han är. Bara inte låta honom smita även från sitt ekonomiska ansvar, som han är van sedan tidigare. Gå vidare med ditt liv och räkna inte med ditt ex som smiter allt han kan för att få all tid till sin nya kärlek som får 120 procent av honom. Hon lär sig med tiden att det inte går att leva på kärlek. Den betalar inga räkningar, kanske hon. gör det....

    SvaraRadera
  2. Det väcker så många känslor när jag läser din blogg! Jag känner med er och skäms samtidigt över att vara släkt med denna jättebebis som förmodligen aldrig kommer att växa upp mentalt för att bli den ansvartagande far som han borde ha varit under merparten av sitt liv.
    Kramar på er

    SvaraRadera
  3. ...jag får en tår för barnen.....och för dig Kristina..."Släng den gamla på komposten"....
    Detta är tigerns år, ett riktigt skitår, säger de i kina...nästa år så mycket bättre : )
    Syns om 14 dagar, JIPPIE!!!!
    Kramis

    SvaraRadera
  4. Kramar från oss på Orust:) Kämpa på jag vet att du är en fighter utöver det vanliga.. Dina barn skall vara glada att de har dig som mamma som ser till deras bästa..
    Lotta

    SvaraRadera
  5. Hej !
    Hittade din blog då jag sökte på DIEP rekonstruktion.
    Kan inte se vad du till slut bestämde dig för ?!
    Vad tråkig att du i tillegg till att gå genom cancerresan oxå behövde vara med om att ditt äktenskap gick sönder.
    Hälsningar från Ingrid- en som funderar på vilken rekonstruktion hon ska välja- även om det : ( tar ett år tills själva operationen ....

    SvaraRadera
  6. Vem är det som är så vuxen nog att skriva något sådant om sina släktingar? Och inte vågar träda fram och visa vem man är.

    SvaraRadera