lördag, december 18, 2010

SKÖN LÖRDAG

Har idag en "mellandag". Och imorgon är det sista rycket.....

Just nu sitter jag i köket hos mamma ochh pappa i Kungsviken, mmmmmm här är så gott att vara. Igår flyttade jag hit för att bo här tills efter julhelgen, för nu är jag nämligen mittemellan två boenden. Igår packade jag ner det sista (som är mitt) i huset och knödde in allt i garaget - där får det stå tills flyttlasten går till Misteröd. Idag är det L´s tur att ta sina saker och imorgon ska det städas. Jag får erkänna att jag är lite trött i kroppen. Packningen har inte riktigt gått som jag planerade så det har blivit mycket packning på kvällarna efter att barnen har lagt sig. Men, men.....allt ordnar sig till slut.

Nu slappar jag gott och gör INGENTING, vilken lyx.

I förmiddags var jag och mamma på Göken och handlade lite "bra ha grejer" och nya nattkläder till barnen. Felicia fick ett nattlinne med Betty Boop, och Simon fick en pyjamas med en motorcross cykel på. Jag tror att de blir väldigt nöjda.

Efter städningen imorgon ska jag hämta barnen hos L och det ska bli SÅÅÅ spännande att höra hur Felicia hade det i fredags när hon var på disco. Hon har verkligen längtat efter detta. I torsdags hade hon mannekäng för mig, för hon visste inte riktigt vilket plagg hon skulle välja och hon ville ha min hjälp (hm, precis som om JAG skulle veta vad som är modernt idag, ha, ha).

Nu ska jag läsa GP, igen, och sedan ....ingenting......igen....utan bara vara.

5 kommentarer:

  1. Kanske kallas det för "återhämtningsdag" för dig Kristina. Vet inte var du får all energi ifrån!?
    Du är fantastisk som orkat med all packning och organisation vad gäller din/er flytt!!!!!Hur många Bananlådor är du uppe i??
    Njut resten av dagen och bara vaaaaaaaaaaaaaaar!
    Kram till världens bästa Kristina

    SvaraRadera
  2. Åh det låter mysigt värre det där:) Hälsa alla och god jul till dig och dina kära.

    SvaraRadera
  3. Visst är skönt att komma hem till "familjen" och bli lite ompysslad även man börjar komma till åren :) Hoppas du att kommer trivas i Uddevalla..
    Hälsa familjen och hoppas du får en skön Julhelg.. God Jul och Gott Nytt År..
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Skönt att du är igång och skriver lite igen så att jag har något att läsa =). Men även trevligt att träffa dig idag och prata med dig. Man träffas ju så sällan i skolan nu när jag inte lämnar och hämtar några barn längre de går inte på fritids heller så jag missade när din dotter sjöng.
    Skönt om er och hälsa din underbara pappa =)
    Kram från May-Rita

    SvaraRadera
  5. DAGS ATT UPPDATERA : )
    A.G

    SvaraRadera