onsdag, augusti 11, 2010

KOMPOSTEN

"Mina drömmar gick åt skogen
Alla chanser drog förbi
Bara skulder, inga pengar
Kommer aldrig nånsin bli fri
Problemen växer och blir flera
Mera sorger och besvär
Måste lära mig att glömma
Och odla nått nytt som bär

Släng det gamla på komposten
låt det multna och bli jord igen
Släng det genast på komposten
Så livet kan få blomma igen

Alla skuggor, alla synder
Denna tyngd som drar mig ner
Denna oro, dessa tvivel
som aldrig lämnar mig ifred

Släng det gamla på komposten
låt det multna och bli jord igen
Släng det genast på komposten
Så livet kan få blomma igen

Lite syre, lite vatten
Låt det gro i några dar
Lite näring, lite kärlek
Ur skräpet kommer nånting bra

Släng det gamla på komposten
låt det multna och bli jord igen
Släng det genast på komposten
Så livet kan få blomma igen"



Peter LeMarc och Louise Hoffsten

2 kommentarer:

  1. Tro´t eller ej....
    jag sitter på x2000 sthlm-götet
    sätter på min dator...musik i lurarna....härligt ...går in på syrrans blogg och samtidigt som din sida kommer upp så startar det en ny låt i mina lurar : )
    nämligen `komposten´med Lousie....
    Fantastiskt hihihi
    Detta är sant!

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, Helt otroligt Anna. Syns snart

    SvaraRadera