lördag, juni 19, 2010

ENSAMT

OJ, va ensamt det blev...........

Jag tillbringade gårdagskvällen ensam utan mina barn eftersom Lasse skulle ha "föräldraansvaret".

Ja, Lasse och jag ska separera. Det är ett beslut som vi har tagit gemensamt men trots det så är det naturligtvis väldigt jobbigt just nu. För mig är det vetskapen om att jag inte alltid kommer att ha mina barn intill mig, i vardagen, det allra, allra jobbigaste. Jag förstår inte hur jag ska överleva........

Så igår och idag ska jag och barnen öva på detta. Lasse är hemma med barnen medans jag har åkt bort till ett tomt hus i Kungsviken. Usch va jobbigt det var igår kväll att inte få natta barnen. Och nu vill jag hela tiden ringa till dom för att höra deras röster och säga att jag saknar dom så.........

Men det är bra för barnen, då de får ha sin pappa delaktig i deras vardag. Jag har saknat denna delaktighet från Lasses sida väldigt länge ju (jag kan skriva hur mycket som helst om detta, men det blir kanske en annan gång).

Hur framtiden blir är något oklart, men vi har huset på försäljning. Att sälja huset känns egentligen inte så svårt då dessa tankar har funnits sedan tidigare men av helt andra skäl. Men det svåra är att inte veta vad alternativet blir. Jag är ju bortskämd med att nästan alltid ha bott i hus med trädgård, ända sedan jag var liten flicka. Även barnen har ju haft det toppen med att få bo på detta vis; ett eget hus, stor altan, stor gräsmatta, bärbuskar, lekstuga, kompisar att springa över till (iallafall på sommaren), ingen trafik, havet att bada och fiska krabbor i........

Hmmmm, vilken tur att vi har Kungsviken att åka till.

Nej....nu kan jag inte hålla mig längre......nu ringer jag till barnen....

2 kommentarer:

  1. Oj. Skickar en kram åt ditt håll. Kram.

    SvaraRadera
  2. En kram från mig också! (Fast vi inte känner varandra ;)

    SvaraRadera